2012 i text och bilder

Det är nytt år snart och ännu ett år läggs bakom oss.
 
Jag har lärt mig mycket, vuxit, fyllt 13, börjat sjuan och massa mer. Här är en liten tillbakablick från året.
 
I början av året såg jag ut såhär.
Det här känns inte alls längesen. De tre första från januari och februari, fjärde och femte från mars.
 
I januari var det en av de allra första gångerna vi övade med bandet. Jag lärde känna två nya vänner genom bandet. Minns dagen vi övade första gången.  
 
Det kom en vår, som blev ovanligt varm och i slutet hade vi en klassresa till Göteborg och Liseberg. En klassresa jag var jättenervös för men som jag aldrig kommer glömma! En klass att minnas 6D! <3 Jag har massa minnen från tiden på Åtteråsskolan. Fotbollssäsongen började ute på gräs, vi tränade med 98:orna och serien började. I april var det dansuppvisning, alltid en höjdpunkt!
mms_img860269991 (MMS)image description
 
Efter vår kommer sommar. Det var den sista skolavslutningen med klass 6D och Åtteråsskolan för alltid. Vi spelade med bandet också. Åhh, det känns som igår :/ Sista tiden med klassen också, Remember...
Jag fyllde 13 år, vi var och campade på Öland, såklart, åkte och campade utmed hela Skånekusten och var uppe i  Roslagen som ligger utanför Norrtälje över Stockholm. I augusti var det Bolmendagen, vår senaste och kanske sista spelning med bandet, vi har inte övat sedan dess tror jag.
Många gånger åkte jag, Alma och Lanna till Borlången för att bada, sola och fota.
Vid slutet av sommaren åkte vi på Skara Sommarland cup med fotbollslaget. Mycket kände jag då, mycket, både bra och dåligt. Sista helgen innan skolstart var vi på Lisberg med Annie och hennes familj och en familj till.
 
 
 
Här är videon vi spelade in och den vi spelade på skolavslutningen, jag SAKNAR detta!
Den här sommaren fick jag uppleva en av mina drömmar också, att rida! Jag fick det i födelsedagspresent, tack mamma och pappa! <3 Kommer aldrig att glömma denna dagen.
 
En sommar varar inte för evigt, den försvinner fort och en höst börjar, en höst där jag för första gången i mitt liv ska gå till Nordinskolan (ser skolan härifrån) istället för Åtteråsskolan. Det var en stor förändring. En helt ny skola, en helt ny klass och allt var nytt. Jag var jättenervös. 7D blev namnet, en bra klass!
Hösten bestod av massa nytt inom skolan och sånt, SÅÅ mycket mer prov och läxor än i 6:an. En liten chock där i början och jag var ledsen ofta och tänkte "hur ska detta gå?" Men allt går, bara man vill.
Jag fick många nya vänner och blev van vid att gå där, helt annorlunda, men en ny värld av möjligheter.
Senare, i december rättare sagt fick jag mina livs första betyg.
 
En helg åkte vi upp till Stockholm, lite sånna "större helger" man minns. Det var marknad en helg, jag gick med Janna, Alma och Lanna. Kvällen var jätteroligt, saknar det lite faktiskt! Den 1 november åkte vi till Egypten för femte gången, en underbar vecka med sol och bad!
 
 
 
 
 
Så, finally, NU December, ett nytt år börjar imorgon.
 
Den här bilden togs 19 december.
 
Jag har lärt mig jättemycket, jag har lyckats massor, misslyckats mycket. Livet har gått upp och ner, det har varit bra och dåligt. Jag ångrar inget, för varför skulle man? Ännu ett år i mitt liv, ett år att minnas, föralltid!
 
Det var ett stort steg ifrån 6:an till 7:an. Människor har förändrats. Många gamla kompisar runt omkring mig ser jag gör saker annorlunda nu, allt har sitt slut och det är början på något nytt!
 
Det här året har jag insett att allt förändras, man får hänga med då. Inte sloka och titta tillbaka, det var DÅ. Nu är det en annan tid och andra förutsättningar. Det gäller att hänga med.
 
Jag känner på mig att 2013 kommer att bli BÄST!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihÂg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback