2013

Ja, då börjar vi på den här årssammanfattningen! Tänk att det är ett helt år sedan sist!
 
 
 
Januari till Mars, jag hade jullov ett litet tag innan skolan började igen, där började jag på att rita igen, vilket jag gjorde ofta under hela året. Jag var på någon volleybollcup när jag tränade det ett tag.
Snön kom och det blev vitt, var nere och åkte skridskor typ en gång, var i Ätran och åkte längdskidor med familjen.
Det var en del fotbollsträningar utomhus och inomhus med damlaget, det var här jag började spela med dem.
Spelade fotbollscup med 00:orna i Gislaved, farmor fyllde år, sen var vi med skolan på Isaberg, riktigt kul!
Februari, såg filmen Ego på bio med Lanna och Alma, på sportlovet var det Åre som alltid, helt otroligt roligt! Rullade på med dans och allt! Mars, Jag hade en frågestund, snön låg kvar, fotade med Lanna och Alma, volleybollcup.
I skolan var det väl sådär, det är inte alltid lätt att hitta sin plats, även om vi snart hade gått ett år tillsammans.
Lillebror fyllde år, det började bli vår och vi åkte till fjällen på Påsklovet med familjen Ottosson. Mycket tankar om det mesta..
 
 
April- Maj, aa nu blev det vår, jag började med dansuppvisningen som höll på i en vecka. Riktigt roligt var det att nästan varje dag åka upp till Gislaved och träffa danskompisarna, dock hände det lite saker just då, haha.
Moa Lignell var där också och tittade! Jag dansade ju då showdans och balett.
 
 
Vi började spela serien med Damlaget. Det var två i laget som var över 18 år, vi andra var upp till 15 år. Så vi kämpade alltså. Men första matchen blev vinst!
Maj, allihopa, Maj! Redan i början av Maj slog det om och blev varmt så på med shorts och linne och solade efter skolan. Badade i havet första gången det här året i Varberg, Öströö fårfarm, fick några konstiga utslag på armar och fötter, usch! Avslutade månaden med Tylösand med kusinerna. Just det, Mors dag också!
 
Juni- Augusti, i Juni avlivades Sigge, min fina katt!... Såg på The Impossible på bio, var i Motala, sen sommarlov!! Ätnligen! Nu fanns det inga måsten längre. En skolavslutning först, jag slutade sjuan och mitt första år på Nordinskolan var över.
 
Efter det kom en midsommar i Tylösand.
 
27 juni, på min och mammas födelsedag åkte vi till Berlin för att sedan bila ner i Europa med Kroatien som mål. Den här resan var fantastisk och minns den som bara härlig! Jag har så himla många bilder ifrån resan, men den här sammanfattar bra...
Öland också, en av de bästa grejerna på året, som vanligt!
Augusti kom och jag tog det mest lugnt, badade med kompisar, åkte longboard, funderade över så sjukt mycket grejer, snart skulle skolan börja igen och hur skulle allt bli nu? Skulle allt vara som det alltid har varit?
Under den här månaden gjorde ja glite olika saker, sånt man inte hann med under sommarlovet, var i mormor och morfars stuga, och vid Borlången med Janna, Alma och Lanna en dag, så mysigt!
Var även i Acksjön och fiskade.
 
 
September- November var en höst fylld av tumult, blandat med glädje här och var. En höst som blev lite annorlunda än vad jag trodde, samtidigt som den blev bättra än förväntat.
 
Jag var och red med familjen och kusinerna i Sonakull, där jag var för några dagar sedan.
Vi tog klassfoto, klassen blev lite mer uppdelade på något sätt, vet inte varför. Fick iPadsen!
Det var marknad, Idol började på tvn. Det var fortfarande varmt ute!
En dag var jag och red hos Janna, den dagen kommer jag alltid att komma ihåg, jättehärlig var den, och jag galopperade för första gången!
Sen var jag i Malmö med fotbollslaget och shoppade och tittade på VM-kval. Det blev en fotbollsavslutning, och först nu inser jag att jag faktiskt spelat en säsong med damlaget.
Sigges loge med Alma och Lanna, aaaskul!!
I Oktober/November var jag på Teneriffa med familjen. Några vändor i Göteborg också.
November och December. Vi började gymma med fotbollslaget, nya medlemmar kom, äldre då. Sen ny tränare och sånt. Jag började längta till julen jättemycket med! November avslutades med Elin och Lisas kalas då de fyllde år, även ett julbord innan dess som blev årets första. Jag började även va med en del oftare. Samtidigt var det så mycket i mitt huvud som snurrade, Ask gjorde sina stora vågor och påverkade mig.   
 
December, ja, här är vi ju nu! Göteborg och fick se min bloggförebild, Nellie Berntsson. Skolavslutningen och sen julklappsbytet med kompisarna. Julafton och juldagarna som var mysiga, fick min efterlängtade telefon!
Jag åkte till Halmstad och shoppade med Annie, Moa, Jonna och Maja.
 

Hur ska man sammafatta det här året? Mycket har varit bra och dåligt, gråtit så mycket ibland, och varit så glad en del gånger. Mycket händer på ett år, mycket som jag inte heller skriver ut här. Jag har lärt mig mycket också, att vara mer öppen för nytt, tror jag. Sen ett tag trodde jag inte så mycket på mig själv och inget kändes tillräckligt, men det blir alltid bättre! En bok på 365 bilder är snart fullskriven och kan ställas på hyllan, imorgon börjar en ny bok med nya blanka sidor! 
 
Hoppas att 2014 blir ett jättebra år, tack för att ni läser min blogg så fortsätter vi 2014! GOTT NYTT ÅÅÅR!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihÂg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback