2014 Nyårslista

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? Sommarjobbade och därmed tjänat mina första egna pengar, och tagit moppekörkort bland annat. Just det! Måste kriva med att jag har firat min kusins student, aldrig varit på student förut! ;)
2. Höll du några av dina nyårslöften? Jag hade inga specifika nyårslöften, har isåfall glömt dem! ;)
3. Vilka länder besökte du? Storbritannien, Danmark, Tyskland, Österrike, Slovenien, Kroatien, Ungern, Tjeckien och Slovakien. 

4. Är det något du saknat år 2014 och vill ha 2015? Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva här... 
5. Vad var din största framgång 2014? 
Självsäkrare, framgångar i skolan, och lärt känna nya  människor bland annat.
6. Största misstaget? Förra året skrev jag " att jag inte köpte de svarta skinnbyxorna på Gina" haha, kolla mina förra svar HÄR. Det roliga är att de kom in i våras igen, och då köpte jag dem! 
Årets misstag låter väldigt jobbigt och konstigt att skriva. Man har ju såklart gjort småmissar hit och dit, men jag kommer inte på något specifikt just nu.
 
 
7. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Ja, det kan man säga! Dock aldrig när det var skola, utan på sommarlovet! Först en veckas magsjukdom efter en ofärdig kyckling jag förmodligen åt i Danmark, oturligtvis var det Ölandsveckan som sabbades, tur att jag ska dit i år igen! 
Det var en fruktansvärd vecka! Mot slutet av sommarlovet fick jag magsjuka vilket inte heller var kul...
Någon förkylning hit och dit som vanligt, men inga skador, vilket jag är glad för!
8. Bästa köpet? I klädväg är det mina Primeboots, Odd Molly-kofta och VS bikini. Ett annat bra köp är gymkortet i våras, gryymt! Generellt har jag köpt mycket grejer jag är glad över, det här året! 
9. Vad spenderade du mest pengar på? Kläder, skor, smink och julklappar, japp, hehe..
 
10. Gjorde någonting dig riktigt glad? Min familj, Londonresan, när vi fick kattungen(!!), julafton, min födelsedag, när jag vann bloggtävlingar, när jag klarade moppekörkortet och komplimanger! Absolut träningen också, speciellt löpningen! 
11. Vilken låt kommer alltid att påminna dig om 2014? Ojoj, så många! 
Chandelier, SELFIE, All of me, All about that Bass, Rooftop, Fix you, Heroes,  I'm an Albatraoz, Slå mig hårt i ansiktet, Din soldat, Summer, Freak, Problem och The Days! 
 
12. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med andra år? Vet inte riktigt generellt, finns många upp och nerförsbackar! Men många gånger har det varit tungt det här året alltså, men samtidigt kom det alltid ljuspunkter, så jag vet inte riktigt! 
13. Vad önskar du att du gjort mer? Vet inte riktigt...
14. Vad önskar du att du gjort mindre? Haft prestationsångest, oroat mig över onödiga saker och att tänka så mycket på vad jag tror att jag borde göra och inte vad jag gör! Även slutat bry mig om vad andra tycker, har dock blivit mycket bättre på det! 

15. Favoritprogram? Solsidan, Halvvägs till himlen, Bonde söker fru och Idol.  
16. Favoritserie? Bara sett en enda, Portkod 1521, och den är grym!
17. Bästa boken du läste? Läst massor i sommar, och under hela året, men det måste vara "Förr eller senare exploderar jag", som också blev till en fantastisk film! Även den bok jag läser nu, också av John Green, "Pappersstäder", men också alla Sarah Dessens böcker som jag läst i år! 
18. Något du önskade dig och fick när du fyllde år? Moppekörkort och Thomas Sabo-armband! 
19. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? Ja, det finns det nog alltid, men jag försöker att inte tänka då! Möjligtvis om sorgliga händelser inte skulle hänt, men det kan man ju tyvärr inte styra över! Även att vissa människor inte gjorde som dem gjorde...
20. Vad fick dig att må bra? Min familj och att springa! 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihÂg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback