Det du gör nu, gynnar dig sen

Tisdag idag, vilket innebär kort skoldag coh sedan streetdance i Gislaved, för min del! 
Jag, Elin och Ebba tog den tididga bussen idag. Blev väldigt stressigt och jag fick inte med mig busskort, och inte Elin heller, men som tur är går saker att lösa, hehe! 

Träningen gick bra, mycket prat om Öppet hus-veckan v.46, och om utbildningsmässan som kommer om några veckor. Då får man åka upp på eftermiddagen/kvällen och kolla in de olika programmen. Dans Estet kommer bl.a. att visa upp en dans och berätta mer. 

Jag är fortfarande väldigt osäker med det där. Lyssnade nyss på Nicole och Chloés podcast och den handlade just om skolan. Då detta avsnitt kom upp var Nicole 16 och Chloe 15, så det är lite min situation right now. 

Som jag känner nu ska det bli riktigt skönt att lämna högstadiet, men samtidigt är jag såklart nervös inför det större, nya, det där andra, som man vet kommer, men man kanske aldrig tänkt riktigt allvarligt på. 
Som de sa i podden, att liksom börja engagera sig nu, vad man vill gå för linje. Vad tycker jag om, och vad vill jag göra? 
Inte veta vad man vill jobba med, men ändå ha en liten aning vad man är intresserad av. 
Det värsta är nog om man bara latjar igenom sitt 9:onde år i grundskolan. Betygen du gör nu, varje dag du sätter din fot i skolan nu, kommer att spela roll för nästa steg, gymnasiet! 
Det känns rätt stort det där, och jag vill så innerligt att allt det här ska bli bra, att jag kommer känna att jag väljer rätt! 

Lite kvällstankar såhär en tisdagkväll!
Jag har nyss målat naglarna i en ganska mörkgrå ton och ska lägga på topcoat. Hade liksom kvar rester av mitt nagellack jag hade när vi började skolan...men nu är de fina igen!

Imorgon är det första oktober, redan liksom? Vart tog september vägen? Nu är det iallafall höst på riktigt och jag är peppad på det! Alla löv lyser i rött och gult och kylan och mörkret på morgonen är myys för mig!
1 oktober, thelife med fyra favvobloggare och grymma tjejer, börjar, portkod 1525 snart.
Ny månad och nya utmaningar!




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihÂg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback