2016

Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? Ja verkligen, både bra och mindre bra, roliga och mindre roliga, men allt är erfarenheter!
 
Höll du några av dina nyårslöften? Jag hade inte riktigt några nyårslöften vad jag minns..
 
Vilka länder besökte du? Hmm, jag var ju på skidresa ner til Alperna och åkte då genom Tyskland och var alltså i Österrike. I juni var jag i Magalluf, Mallorca, Spanien och sista får väl då bli Danmark, så en del resande har det allt varit!
 
Är det något du saknat år 2016 och vill ha 2017?Förra året skrev jag; "en tro på mig själv i aaalla lägen och att det faktiskt ordnar sig till slut" Jag skulle säga detsamma nu, men även att stå upp för mig själv och säga till mig själv att om de vill tar de sig tiden. Har saknat långvarighet på något sätt och saknat något mer än tillfällighet i så många situationer. Svårt att förklara, lika svårt som att veta vad det är som saknas då det bara är något som saknas. 
 
 
Vad var din största framgång 2016? Att jag har insett vad jag är värd, att jag är bra som jag är, även om det här tänkandet verkligen kan försvinna precis när som helst. Stora framsteg är också hur jag tog tag i att söka jobb i våras vilket resulterade i ett flera veckor långt sommarjobb och en lön jag blev så glad för. Dansen har varit framgång och även ansvaret av Bamsegympan. Jag skulle också se mig själv som framgång varenda år, man blir så mycket starkare ju mer tiden går.
Stora framsteg är också de många chanser jag tagit och som givit något bra!
 
Största misstaget?Att förlita mig på fel människor, tycka att jag inte duger och tyckt att det alltid är mig det är fel på, när det egentligen bara är en konstig värld vi lever i. Skulle säga att jag slösat tid på att må så himla dåligt, men samtidigt inte, för man behöver gråta ut, för att se världen ljusare igen. Ur dåligt kommer alltid något bra och det har jag fått visat för mig flera gånger. Misstag att också enbart se det dåliga ofta och inte det som faktiskt är bra. 
 
Har du varit sjuk eller skadat dig? Nej, faktiskt inte. Det här året har jag varit friskare än någonsin. Bara grovar förkylningar och feber nångång då och då. Det var längesen ajg var riktgit sjuk eller skadade mig faktiskt. 
 
Bästa köpet? Oj har så många favoriter; mina sneakers, Vagabondskor och over knees, även många plagg; pälsjacka, kappor. 
 
Vad spenderade du mest pengar på? Jag harinte använt mina pengar till så mycket annat än mina egna kläder oh grejer så det får bli det. Mat också kanske för den delen, men mest kläder, smink och annat onödigt! ;)
 
Gjorde någonting dig riktigt glad? Ja, alla ögonblick jag aldrig kommer glömma med männsikor jag håller mig nära. Att få förmånen att varje dag ha männsikor runt mig som gör att jag orkar med allt jämt, är guld. Jag vet inte vad jag skulle gjort utan dem , de är allt!
Våren var riktigt bra och det finns ögonblick där som är minnen som betyder så mycket, likaså i höstas. Är så glad att klassen blev bättre också, att jag blev en lite gladare person och att jag kämpade på, även om det inte fanns mycket som höll mig uppe. Min familj, kusiner, Alma, musiken och ögonblick är saker som gjprt mig otroligt lycklig. Samtidigt har ögonblick gjort mig ledsen också, för att de stannade som minne. livet är bra konstigt. 
 
Vilken låt kommer alltid att påminna dig om 2016?Musik är mitt liv så det är omöjligt att säga en. Pillowtalk, Fragile, Often, Hymn for the weekend- Seeb remix, Halo, I wanna know, Sex, Hurts so good, Let me love you, Breathe, Sing me to sleep, Rockabye, Africa, For what is worth, Millionaire- Alan Walker remix, Closer, Don´t be shy, Fade, We wanna, Clap snap, The Ocean, False Alarm, Faded, No Money, Starboy- kygo remix, Too Good, Grand piano, Little swing, Like I would, This is what you came for, Hey, Solo dance, Dancing on my own- Tiesto remix, Una en un Millión, Don´t let me down, Statue, Kids, Cold water, Final Song, Close, Ain´t my fault, Abracadabra, Fucking bitches in the hood, Girls like, Made of stone, Daylight, Raging (Hela Cloud nine-albumet), Brightside, Duele el Corazon, Arigato, Balck Car, Still falling for you, Happy Hours, I hate u I love u, Can´t stop the feeling, Sovereign Light Café, Kiss it better, Million reasons, Bailar, This Town- Tiesto Remix, Hjärtlag och Utan kläder. JA, JAG ÄLSKAR MUSIK hehe.
 
 
Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med andra år? 
Det har varit såå mycket upp och ner att det inte riktigt går att svara på.
 
Vad önskar du att du gjort mer?Tagit för mig ännu mer kanske, sagt ifrån och stått upp ännu mer för mig själv, snackat ut med personer och pushat mig själv framåt i alla lägen. 
Samtidigt ska man inte tänka så, för jag vill tro att man alltid gör sitt bästa och allt man kan, alltid. Jag borde dock pluggat mer matte och haft mindre ångest. 
 
Vad önskar du att du gjort mindre?Inte varit så vädigt kritisk och hård mot mig själv och tänkt så mycket på småsaker, lagt så mycket tid på att tänka på sådant som inte behöver tänkas på. 
 
Favoritprogram? Ingen aning, tittat väldigt lite på tv. 
 
Favoritserie? Wahlgrens värld och SKAM, bästa Skam. 
Bästa boken du läste? Efter Alaska
 
Något du önskade dig och fick när du fyllde år?En väska och Kenzoparfym. 
 
Vad fick dig att må bra? Trygghet; familjen, närmsta vänner, att träna, prata ut, gråta, sova (älskat, men aldrig velat gå och lägga mig), resor, shoppa, umgås, äta, dansa och vara spontan och jag får verkligen inte glömma musiken och att åka bil, den kombon är otrolig. 
 
Det här året har varit en stor bergochdalbana. Jag har tappat bort mig själv, gråtit, rest mig, överlevt, mått bättre, levt, skrattat, haft dålig känsla, haft en bra magkänsla, dansat mig glad, brutit ihop, hoppa toch skriksjungit till Halo med världens bästa vän, har funnit nygamla vänner, hittat lite mer tillbaka till mig själv, bråkat men aldrig hatat, litat på och blivit besviken, låtit folk komma in i mitt liv och saknat och undrat och inte vetat, velat och skrikit, tagit bilder i mängder och mängder, funderat, oroat mig, varit ivrig, gjort saker utan att veta varför, saknat, älskat och levt. De tär ännu ett år i mitt liv och nya blad ska skrivas, fina 2016, du har lärt mig alt och lite till!
 
2017 har jag fyra saker planerade: Barcelonaresa, gå på Coldplay, fylla 18(!!!!) och ta körkort. Dessa ska ske och jag ser framemot det. Men vet ni? Man vet inget om morgondagen ens, spontant och nytt sker hela tiden och speciell tnu, livet är nu och tiden går så det är bara att följa med. GOTT NYTT ÅR ännu en gång!
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihÂg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback