Landet i väst

HEJ! 

Jag har varit i USA!! Lite därför bloggen kom åt sidan och som jag njutit där borta, ville verkligen inte åka därifrån! Minns som mest när jag stod längst nere på Las Olas Boulevard, på stranden i Fort Lauderdale och tittade ut mot havet på min springrunda och bröt ihop för jag  kände hur jag verkligen inte ville åka därifrån!

Jag har alltså bilat med min familj och mina kusiner och deras familj, runt i Florida! Vi började med att åka direkt från Miami flygplats till Orlando, för en natt där, med ett besök på SeaWorld och det gav mig så mycket känsla för havet och hur mycket jag skulle vilja jobba för att bevara allt! 
Vi förflyttade oss över till östkusten till Sarasota/Bradenton där vi spenderade två dagar med att åka till fina stränder som Anne Marie Island, besöka en outlet, Ellenton och sedan stranden i Fort Myers, HELT underbar!

Efter detta begav vi oss till Florida city där vi sov wn natt innan vi åkte de 42 broarna ända ut på Key West, ett underbart ställe! The Keys är något helt speciellt! Vattnet är wow och det är något speciellt med att vara  i sydligaste delen! Vi bodde en natt på en av öarna, i Marathon precis vid Cologny beach, alltså ett hotell där stranden var preciis intill, helt underbart och hade lätt stannat just där en natt till! 

Efter dessa dagar åkte vi slutligen mot sista målet- Fort Lauderdale och Miami!! Här trivdes jag som bara den, njöt verkligen!!
Vi avverkade dagar på stranden i Fort Lauderdale, grillkvällar, poolhäng, tidiga morgnar med promenader innan frukost, största outleten i USA, förmiddag i Everglades med alligatorer, helt fantastiskt konstiga djur?!, sparserade runt på Miamis gator och nee på Miami beach! Besökte Peanut Island solade ännu mer! 

USA är veekligen precis som man tänker sig, ungefär som på Sims har jag kommit undfund med! Postlådorna, de pastellfärgade husen med små taklovar och trappor upp till dörren! Gula skolbussar hämtar upp barnen och trädgårdarna är fulla av palmer! 
En snabbmatskedja är alltid nära och jag fastnade verkligen för Taco Bell, tacos!  Hur underbart? Varför har vi inte det i Sverige?!
Man är nationella och stolta över sitt land och flaggor hänger överallt! Det är dock stor skillnad på levnadsstandard vilket jag märkte av på resans gång utmed vägarna, att hyra bil här är liksom ett mååste! Man kommer ingenstans annars och man får se det från ett helt annat perspektiv än att bara vara på ett ställe! 
ALLA kör bil, stora vilar och sportbilar utan dess like och det finns så många av dem! Bensinen är hälften så dyr som här vilket kanske kan förklara mängden bilar men trots det har man inga märken i trafiken utan står med bokstäver vad som ska ske! Typ "Left line must turn left" rätt obviously, hade räckt med en pil liksom! 
Man använder 25 matkassor när man går ur en mataffär när man handlat, så slösare är dem! 
Jag älskar kulturen, dialketen och vet inte men allt var så väldigt amerikanskt, så mycket mer "gammaldags" än vad jag tänkte mig! Tänkte liksom att allt det på film inte var det, men det var det! Åh så bra det varit!! 

Alla tröningsrundor, timmarna i bilen sjungandes till Ed Sheeran, Handclap, I feel it coming och It ain't me om och om igen och juste de älskar låten Paris! Haha, det har varit så mysigt att åka runt i bilen! 
Jag ÄLSKADE stränderna på östsidan och likaså Miami som var så väldigt mäktigt, har aldrig sett så höga hus! Jag har fått mersmak på USA och vill tillbaka NU! 

Några av alla tusentalsbilder jag har<3




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihÂg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback