Life´s change, memories don´t.

Saker och ting förändras och kommer alltid att göra.
Det du inte kunde då, kanske du kan nu, det du tyckte då, kanske du inte tyckte nu, bytt klass och skola. En som var lite mindre "cool" som ansågs av många kanske nu är "poppiskung" liksom. Saker och ting förändras. Hela tiden, det går inte stoppa utvecklingen. Det är så livet är, no more snack.
 
Oftast vill man inte att något ska förändras, speciellt jag. Jag har svårt att se förändringar, jag vill helst ha det som det alltid har varit. Men ibland måste man lära sig att se förändringar med egna ögon, istället för att vara anti och emot det kan man se de bra sakerna med det.
 
Människor förändras med tiden, det är sant. Idag ser jag de som var små och blyga hänger med de större och är värsta populära. Vem är det då som ska se förändringen från en bra sida? Jo, alla som märker den.
Jag har många gånger stannat upp en sekund. Sett hur två personer jag känner från lite olika håll säger "heeej" och kanske kramas, "åå, vad gör du?" som kanske inte alls kände varann för ett tag sen. Då liksom stannar man och tänker "vad hände där liksom?" Man märker kanske andras förändringar och inte sina egna, jo så är det.
 
Men man ska alltid se det från en bra sida, se det som något roligt. Nya möjligheter och nya utmaningar. Så le och kasta dig ut bland nya utmaningar. Sedan kan man undra vem som hade rätt.
 
 
 
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihÂg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback