Barcelona

Hej på er! Long time no see, dock har jag uppdaterat instagram dn hel del så kolla den; emmasveningsson 

Under denna tid har jag varit fyra dagar i Barcelona och som jag tyckte om den staden! Det var en julklapp till mig och min bror att spendera några dagar där med fokus på fotbollsmatchen som var på lördagen, en La liga-match mellan FC Barcelona och Las Palmas! Barca vann med 5-0 vilket inte var något oväntat direkt!
Camp Nou, arenan, är något av det mäktigaste jag sett alltså, helt gigantisk och stämningen därinne var magisk, älskade!!

Vi gick runt i affärerna, åt massa god mat och en av de finaste och mest minnesvärda ögonblicken var när vi var på cykeltur! Jag, mamma och Albin hyrde cyklar och cyklade utmed hela strandpromenaden bort, gick ner till sanden och bara låg där på en filt och njöt! Det var verkligen vårvarmt därborta och jag längtar så mycket till sånt väder kommer hit! 

Det var så fint att se solen, att umgås med min älskade familj och även farfar som var med!<3 
Vi hade dock väldigt mycket otur då vi på nervägen tappade bort min kamera på flygplatsen (som nu är återfunnen) och sedan fick jag en rejäl utskällning på gatan av en väldigt okänd tjej, på hemvägen strejkade taxina just den dagen (oddsen???) så vi fick ta tunnelbana till flygplatsen samt byta och hålla på, missade alltså incheckningen och fick springa, smått kaos men roliga historier i efterhand! 

Älskar resor såå mycket, ger perspektiv på världen och livet och visar mig hur mycket mer det finns än denna lilla bubbla! 




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihÂg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback